Tuesday, January 26, 2010

Tazkirah hari ini......

Hari selasa, tazkirah pagi tu pasal fadhilat membaca Quran. dikatakan dalam hadith tersebut, siapa yang dapat membaca Al-Quran adalah baik, akan tetapi lagi baik jika dapat faham maksud serta huraian ayat2 Quran tersebut ditambah lagi jika kita dapat mengajarkan kepada org lain.

Masa pertama kelas budaya dan pembelajaran, saya perlu membentangkan tentang implikasi kepelbagaian sosiobudaya. persembahann dimulai degan sahabat saya Fakhrurrazi, dlm aspek sekolah dan sukatan tersirat, disambung oleh saya dalam aspek kesan ketaksamaan pendidikan dalam sosial dan jantina. sesi soal jawab pula diambil oleh sahabat saya fakhruzzaman. segalanya berjalan baik dan pembelajaran sgt bermakna. selain itu saya bertanyakan bebrapa soalan berkenaan pelajar perlu mengeluarkan dana sendiri untuk pelbagai aktiviti pembeljaran. walhal hanya 7% dana yg ditarik oleh kerajaan daripada kementerian pendidikan. pensyarah menjawab degan jawapan yang agak rasional dan antara jawapannya kita jgn melawan arus dan yg pentying kita hrus mencapai ijazah di maktab ini.

2 comments:

  1. bertuahnya saya dapat kenal dengan awak...hurm..tapi mcm ada something je dgn presentation budaya 2..hehe..never mind..saya akan sentiasa bntu awk

    ReplyDelete
  2. baru nak dapat momentum, patutnya dah start lama dulu....huhu

    ReplyDelete